2018/07/25

モリッシー BLUE DREAMERS EYES 歌詞・対訳

BLUE DREAMERS EYES 
青い夢見る者たちの瞳
MORRISSEY
モリッシー
Translation:aki-cat

I've done, I've been undone
やり終えたりやり終えられなかったり
and that's just the way it's gone
単にそんなやり方で過ぎていった
I've failed and failed jumped up again and failed again
失敗して失敗してまた飛び上がってまた失敗してきた
yet I look at the world through blue dreamers eyes
でもまだ僕は青いドリーマーたちの瞳を通して世界を見てる
blue and I wanna go somewhere
ブルー、そして行きたいんだ
where nobody knows me
僕のことを誰も知らない場所へ 

I'm scum and I've always been scum
僕はクズだし、いつもずっとクズのまま
and that's just the way it's gone
そしてそんなやり方で過ぎていった
I've failed and failed jumped up again and failed again
失敗して失敗して再び飛び上がって再び失敗してきた
yet I still look for love through blue dreamers eyes
でもいまだに僕は青いドリーマーたちの瞳を通して愛を探してる
blue and I wanna go somewhere
ブルー、そして行きたいんだ 
where nobody knows me
僕のことを誰も知らない場所へ 

In a space under stone
石の下のスペース
where do we go, nobody knows
僕たちはどこへ行くのか、誰も知らない
but when you stand on my grave
でも君が僕の墓に立つ時は
with your hands on your belly
両手を腹の上に置いて
remember me and see
僕を思い出して、そしてわかって
I've only just started to live
僕はただ生き始めただけなんだと
I've only just started to live
ただ生き始めただけなんだと

Did you see me in a Muslim shroud?
僕がムスリムの白布に包まれているのを見た?
Did you see me in a Muslim shroud?
僕がムスリムの白布に包まれているのを見た? 
Did I make you feel proud?
誇りに思ってくれた?
Did I make you feel proud?
誇りに思ってくれた? 

I'm scum and I've always been scum
僕はクズだし、いつもずっとクズのまま
that's how the wheels spun
そうやって車輪は回った

I've failed and failed jumped up again and failed again
失敗して失敗してまた飛び上がってまた失敗してきた

Blue dreamers eyes
青いドリーマーたちの瞳
Blue dreamers eyes
青いドリーマーたちの瞳
and I wanna go somewhere
そして行きたいんだ
where nobody knows me.
僕のことを誰も知らない場所へ

※歌詞は聞き取りなので間違っている所があればご指摘ください
※Muslim shroud:ムスリムの葬式で死者の全身を包む白い布
※「失敗して失敗して…」のくだりはステージインベーダ-と自分自身を重ねて合わせているのでしょう
※Soloによると作曲はボズでLIHSのアウトテイクだそうです

0 件のコメント:

コメントを投稿